خط تولید خشکبار

 محافظی که از زمان تولید تا مرحله مصرف  به حفظ سلامت کالا کمک می کند بسته بندی نام دارد. نقش عمده بسته بندی علاوه بر حفاظت کالا، شناساندن آن به خریدار می باشد. به نوعی می توان گفت ، بسته بندی با نمایش جذاب کالا ، به کالا شخصیت داده و به عنوان پل ارتباطی خریدار و کالا معرفی می گردد.

در فر آیند اصلی خط تولید خشکبار ، ابتدا محصول ناخالص (بادام هندی، تخم کدو ، فندق ، پسته و..)از طریق بالابر وارد دستگاه بوجاری می شود. دستگاه بوجاری به صورت کاملا اتوماتیک و بدون نیاز به نیروی انسانی در خط تولید خشکبار ، ناخالصی و ضایعات محصول مورد نظر را جدا کرده و با به کار گیری سه توری موجود در دستگاه، مواد وارد شده را در سه سایز متفاوت درجه بندی و به خروجی انتقال می دهد.

در مرحله بعد خط تولید خشکبار مجدد  با استفاده از دستگاه بالابر کاسه ای به دستگاه پولیش انتقال میابد و با استفاده از پره های چرخان توسط یک روغن خوراکی،براق می شوند.

در مرحله نهایی خط تولید خشکبار ، محصول توسط نوار نقاله به ماشین بسته بندی خط تولید خشکبار  انتقال میابد و در طول مسیر توسط نیروهای انسانی و بصورت چشمی بازرسی می شوند. در این مرحله با توجه به نحوه عملکرد سیستم، محصول در بسته بندی نهایی قرار گرفته و پس از ثبت تاریخ تولید و انقضا ،جهت مصرف مشتریان وارد بازار می شوند.
 

 خط تولید خشکبار 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.